Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
Combino |
|
2012.06.27. 18:05 |
A Combino Supra, más néven Combino MkII vagy Combino Plus a klasszikus Combino megújított típusa rozsdamentes acélból és könnyű műanyagokból készült.
|
TW 6000 |
|
2012.06.27. 18:01 |
A TW 6000 a Budapestre 2001-ben érkezett „hannoveri” villamosok típusjele. Becenevei: Teve és Banán (utóbbi a jármű alakja és az a zöldről-sárgára történt átfényezés miatt).
|
Tatra T5C5K |
|
2012.06.27. 17:57 |
A Tatra T5C5K a Budapesten használt csehszlovák gyártmányú Tatra T5C5 villamos korszerűsített változata. Az új tipus a szakzsargonban a "Kátra" becenevet kapta. Az első két prototípus jármű 2002. november 23-án kezdte meg a próbafutását. A Fehér úti műhelyben 2004-ig összesen 80 kocsi újult meg főjavítás keretében. Ezek mind a Szépilona kocsiszín állományába kerültek. A T5C5K típusú villamosok teljeskörűen az 59-es, a 61-es vonalakon, részlegesen pedig a 18-as vonalon közlekednek.
|
Tatra T5C5 |
|
2012.06.27. 17:54 |
A Tatra T5C5 egy csehszlovák villamos, amelyet a prágai ČKD vállalat gyártott 1979–1984 között. A Tatra T5 egyik típusváltozata, amelyet a BKV igényei szerint alakítottak ki. A T5C5 típusú villamosok teljeskörűen az 1-es, 1A, 12-es, 14-es, a 18-as, a 28-as, a 37A, a 59-es, a 61-es vonalakon, részlegesen pedig 37-es vonalon közlekednek. (Beceneve: Tátra)
|
KCSV 7 |
|
2012.06.27. 17:52 |
A KCSV7 (vagy KCSV-7, a mozaikszót feloldva: Közúti CSuklós Villamos (más források szerint elődjeivel – a Khttp://hu.wikipedia.org/wiki/KCSV7CSV5-ös és a KCSV6-os típussal – ellentétben Korszerűsített CSuklós Villamos) 7-es típusa) a Ganz csuklós villamosok legkorszerűbb típusa, mely típusnév az eredeti csuklósok 1996-1999 között újjáépített 30 járművét fedi.
|
Ganz ("Ipari") Csuklós Villamos - KCSV |
|
2012.06.27. 17:50 |
A Ganz csuklós egy kifejezetten Budapestre készített nyolctengelyes csuklós villamostípus, mely a kis kapacitású UV villamos és a budapesti vonalhálózaton sikertelenül működő FVV Házi csuklósok lehetséges alternatívájaként került forgalomba. Napjainkig is jelentős szerepet játszanak a budapesti közösségi közlekedésben. Az idők során számtalan variánsuk alakult ki. A szakzsargonban az Ipari Csuklós név rövidítéseként „ICS”-nek (mivel a házi csuklósokkal ellentétben ezek már ipari gyártásban készültek), csatolt üzemmódban pedig „Góliát”-nak nevezik. Ganz csuklósok teljes körűen a 19-es, a 24-es, a 41-es, a 47-es és a 49-es vonalakon, részlegesen pedig a 2-es, 37-es és az 50-es vonalakon közlekednek. 1978-tól egészen 2008-ig a 4-es és a 6-os vonalon (a Nagykörúton) is közlekedtek, így a körút és Budapest egyik meghatározó eleme lett.
|
UV |
|
2011.01.09. 13:27 |
Az UV típusjelzésű villamos motorkocsi a budapesti villamosközlekedés II. világháború utáni korszakának legmeghatározóbb szereplője. Ez a legnagyobb darabszámban gyártott magyar villamos. Kultikus jármű.
|
Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
|