sinfan - a vonatbarátoknak
Az oldal
 
Mennyi az idő?
 
Számláló
Indulás: 2007-06-13
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz!
Szerinted lesz bármilyen következménye a porig égett metrónak?

Igen, azonnal kivonják az orosz kocsikat, és újat állytanak forgalomba. (7 / 17%)
Igen, a kcosik egy átfogó műszaki javításon fognak átesni. (17 / 41%)
A felelősöket sem fogják felelősségre vonni... (1 / 2%)
Nem fog semmi se történni, amíg valaki meg nem hal emiatt... (9 / 22%)
Semmi változás nem lesz. Én viszont többet fel nem ülök metróra! (4 / 10%)
Engem ez nem érdekel. (0 / 0%)
Mit zavarjon ez engem?! Túlélő kaland! (3 / 7%)

Szavazatok száma: 41

Létrehozás időpontja:
2011-04-25 19:21:45

Szavazás lezárva:
2012-07-14 22:52:07


Lezárt szavazások
 
MÁV motorvonatok
MÁV motorvonatok : ÖBB RailJet

ÖBB RailJet

  2010.10.23. 14:36

A Railjet az ÖBB 2008/2009-es menetrendjében szereplő új vonatnem, mely jelenleg Budapest-Bécs-München között közlekedik, továbbá Railjet a neve a szolgáltatást kiszolgáló ingavonatoknak is. Magyarországon 2008. december 14 óta közlekedik, EuroCity vonatként.

Gyorsabb, modernebb és kényelmesebb, mint az eddigi nagy távolságú vonatok, melyek jelenleg Ausztriában közlekednek. A Railjet minőségileg magas színvonalú utazási környezetet nyújt az utasainak.


Története 

Az ÖBB 450 ülőhellyel rendelkező vonatot kívánt beszerezni, ami 6-7 kocsit jelentett vonatonként. A céljuk az volt, hogy ülőhelyenkénti ár 20.000 euró alatt legyen.

Az ÖBB 2006 elején döntött arról, hogy a távolsági minőségi személyszállítását meglévő, a Siemens által korábban gyártott ÖBB 1116 sorozatú ES64U2 Taurus villamos mozdonyok, illetve új gyártású személy- és vezérlőkocsikból álló szerelvények forgalomba állításával fejleszti. Nemzetközi versenytárgyalást követően a Siemens AG Österreich megbízást kapott 67 RailJet védett márkanevű nagysebességű szerelvény gyártására, azzal a feltétellel, hogy a vonatok nagyobb része végszerelésére az ÖBB TS bécsi műhelyében kerül sor.

A vonatokat két részletben kívánták beszerezni. Először a kocsikat kellett leszállítani. Ezeknek illeszthetőnek kellett lenniük a már üzemelő 230 km/h sebességű ÖBB 1116 sorozatú villamos mozdonyokkal, hogy inga üzemben tudjanak közlekedni. Ennek költsége 300 millió euró.

Az EC-IC közlekedés új generációs járműveinek első példányai 2008. év második felére készültek el. Az egyik szerelvény a 2008. évi berlini Innotrans vasúti világkiállításon nagy szakmai és közönségsiker mellett mutatkozott be. A vonatok osztrák, német, svájci és magyar engedélyeztetése, nemzetközi közlekedésre alkalmasságának vizsgálata már befejeződött.

Az első RailJet vonatok nemzetközi forgalomban a München - Bécs - Budapest útvonalon a 2008/2009. évi menetrend bevezetése óta, 2008. december 14. óta közlekednek.

Az új vonatokat 2008-ban mutatták be a München – Salzburg – Bécs - Budapest és Zürich útvonalon, valamint a Bregenz – Innsbruck – Salzburg - Bécs viszonylatban. Ha az összes szerelvény megérkezik, akkor mind a két útvonalon a vonatok kétóránként fognak közlekedni.

A szerelvény 

A vonatok közép-európai távolsági utasforgalomra készültek. A kocsik alapjául szokványos személykocsik szolgálnak. Az utastér termes kivitelű és három osztályra tagolódik. Ezen felül egy kocsi a mozgássérültek számára alkalmas kialakítású és ennek megfelelő WC berendezéssel, illetve egy kerekesszékes területtel rendelkezik. Nagy figyelmet fordítottak az egyes járművek be- és kisorolhatóságára, egyfelől az üzemelési elvárásoknak, illetve a különböző útvonalaknak való rugalmas megfelelés érdekében, másfelől pedig a lehető legnagyobb fokú rendelkezésre állás elérése céljából. A kocsik szétválasztása csak műhelyben lehetséges.

A jármű alapkivitelben egy hétrészes szerelvényből áll: 6 darab 230 km/órás sebességre alkalmas személykocsikból, egy vezérlőkocsiból, és egy megfelelően átalakított ÖBB 1116 sorozatú villamosmozdonyból. A szerelvények végein egy standard kocsi csatlakozó található. Ennek segítségével a Railjet-vonatot bármilyen mozdony vontathatja. A kocsik a középtengely csatlakozóval vannak egymáshoz kötve. A vonat 185,5 m hosszú, a mozdonnyal együtt kicsivel több, mint 205 m, tömege körülbelül 330 tonna. A szerelvény sebessége 230 km/h, a futástechnikai sebessége pedig 249 km/h +10 % (274 km/h). A vonat képes a vontatási telepen a 100 méter sugarú íveken is közlekedni, a nyílt vonalon pedig a minimum 150 méteres íveken tud gond nélkül haladni.

A fedélzeti járműkoncepció egy 400 V-os, a járműveken végigmenő gyűjtősínen alapul. Az energiaellátó blokkok (EVB-vel jelölve) kivitele olyan, hogy képesek legyenek egy 3AC 400 V vezetéket párhuzamosan (szinkronban) táplálni. Ezáltal biztosítható, egy vagy több energiaellátó blokk meghibásodása esetén a felhasználók további ellátása.

Háromféle elhelyezést biztosítanak: economy, business és prémium. Az ÖBB tesztelte az elképzelést, és a business osztályon 60%-os növekedést prognosztizáltak. Az elképzelés szerint a prémium és business osztályon jó minőségű szolgáltatást biztosítanak, és az olcsó turista osztályon önkiszolgáló rendszert.

A prémiumosztály a vezérlőkocsiban található, csakúgy, mint egy kis konyha és a business osztály néhány ülése. A következő kocsi kizárólag business osztály, melyet egy bisztrókocsi követ, melyben az infopont, a kerekesszékes utasok számára kialakított akadálymentes részleg, néhány business ülés és maga a bisztró található.

Ezt követi három azonos kialakítású economy osztályú kocsi, majd hetedik kocsikként egy családi zónával és gyerekmozival ellátott utolsó kocsi.

A szerelvény műszakilag négytől tíz kocsis összeállításban képes közlekedni. Magyarországon elsőnek 2008. október 9-én járt Railjet, december 14-től pedig menetrend szerint közlekedik.

A leírás folytatódik a Wikipedián.

Gyártó: Siemens
Gyártásban: 2008-tól
Darabszám: 23
Nyomtávolság: 1435 mm
Legnagyobb sebesség: 230 km/h
Áramnem: 15 kV 16,7 Hz
25 kV 50 Hz
Áramellátás: felsővezeték
Rövid idejű teljesítmény: 7000 kW
Állandó teljesítmény: 6400 kW
Vontatómotorok száma: 4

Forrás: Wikipedia

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Nagyvas
 
Városi vasút
 
Virtuális vasút
 
Letöltések
 
Videók
 
Linkek
 
Szavazz!
Mi a véleményed? Újra akarják indítani a magyar vasúti gyártást.

Meg fog valósulni, hamarosan magyar mozdony húzta magyar kocsikon fogunk utazni. (7 / 28%)
Fejeznék be a 3G IC projektet. (2 / 8%)
Ugyan már! Nem lesz ebből semmi. "Nincs pénz." (3 / 12%)
Kár volt anno a Ganzot tönkretenni... (11 / 44%)
Remélem ez csak egy vicc! (2 / 8%)

Szavazatok száma: 25

Létrehozás időpontja:
2011-04-25 19:25:07

Szavazás lezárva:
2012-07-14 22:52:12


Lezárt szavazások
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?