sinfan - a vonatbarátoknak
Az oldal
 
Mennyi az idő?
 
Számláló
Indulás: 2007-06-13
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz!
Szerinted lesz bármilyen következménye a porig égett metrónak?

Igen, azonnal kivonják az orosz kocsikat, és újat állytanak forgalomba. (7 / 17%)
Igen, a kcosik egy átfogó műszaki javításon fognak átesni. (17 / 41%)
A felelősöket sem fogják felelősségre vonni... (1 / 2%)
Nem fog semmi se történni, amíg valaki meg nem hal emiatt... (9 / 22%)
Semmi változás nem lesz. Én viszont többet fel nem ülök metróra! (4 / 10%)
Engem ez nem érdekel. (0 / 0%)
Mit zavarjon ez engem?! Túlélő kaland! (3 / 7%)

Szavazatok száma: 41

Létrehozás időpontja:
2011-04-25 19:21:45

Szavazás lezárva:
2012-07-14 22:52:07


Lezárt szavazások
 
MÁV motorvonatok
MÁV motorvonatok : MÁV 6341

MÁV 6341

  2010.10.23. 14:00

A 6341 sorozat (Bpmot) a MÁV által használt kétrészes dízelmotorvonat, más néven iker-motorkocsi. Becenevei: Uzsgyi, származási helye alapján Putyin, vagy formájára utalva Tégla. Végül a budapesti metrókocsikkal való rokonság miatt "pusztai metró".


Műszaki jellemzés 

Az orosz államadósság terhére beszerzett RA–V–731.25 gyári típusjelű ikermotorkocsi a nem villamosított vasútvonalak személyszállítását bonyolítja le a MÁV vonalain 2002 óta. Egy motorvonat két, kétforgóvázas négytengelyű átjárható egységből áll, szétkapcsolásuk azonban – javítás, vagy kiszolgálás céljából – csak műhelyben végezhető. A 2×315 kW teljesítményű 80,5 t tömegű 100 km/h legnagyobb sebességű motorkocsik hajtásáról 2 db MTU 6R138 TD13H dízelmotor gondoskodik. A vonategység mindkét végén az utastérből nyíló egyesített vezetőállás található. Az utastérbe az oldalanként 1-1 pneumatikusan távvezérelt elhúzható ajtókon keresztül lehet bejutni, melyek alatt az alacsony peron mellé történő beállás esetén az ajtó kinyitásával egyidejűleg lenyíló lépcső található. A motorvonatban 2+2 üléskiosztásban 132 (+8 felcsapható) másodosztályú ülőhely van. A motorvonat két fékrendszerrel rendelkezik. A 15 km/h-ás feletti fékezés hidraulikus, míg a teljes sebességtartományban történő fékezés légfékkel történik. A jármű hosszú ideig tartó, vagy 35‰-nél nem nagyobb lejtőn történő állás biztosítására rugóerőtárolós rögzítőfék szolgál. Az ikermotorkocsi légkondicionálóval, és a mozgássérültek által is használható vákuumos WC-vel van ellátva, az utazási komfort növelésének érdekében. A motorvonatban megtalálható az EVM–120 vonatbefolyásoló berendezés is, mely ellenőrzi a mozdonyvezető éberségét, összehasonlítja a megengedett, és a tényleges sebességet, és ha szükséges, kényszerfékezést alkalmaz. A motorvonatok szinkron vezérelhetőek, tehát több egység összekapcsolható és egy vezetőállásból irányítható.

Története 

A 6341 sorozatú ikermotorkocsi prototípusa 2002. június 14-én érkezett Mityiscsiből, a Metrovagonmas gyárból Záhonyba, vendég forgóvázakon az ukrán és a magyar nyomtávkülönbség miatt. A járművet a Voith gyártmányú Scharfenberg 10 típusú kapcsolószerkezet miatt két kísérőkocsi között vontatták. Záhonyban felszerelték az ugyancsak az orosz gyárban gyártott normál nyomtávolságú forgóvázakat, majd az állomásítási helyre (Bp. Északi Vontatási Főnökség) vontatták, ahol üzembe helyezték. 2002. június 16-án a Nyugati pályaudvaron mutatták be az első 63-41 001-3 pályaszámú ikermotorkocsit a nagyközönségnek. A prototípus július 23-án sikeres hatósági próbát tett, majd a kisebb „gyermekbetegségek” kijavítása után a KKF engedélyével augusztus 14-től immár utasokkal Budapest és Esztergom között forgalomba állt. A prototípus magyarországi forgalmi üzemeltetési tapasztalatai alapján a Metrovagonmas gyár a második motorvonaton számos műszaki módosítást hajtott végre, amiket utólag alkalmaztak az első motorkocsin is. 2006-tól a Szolnoki Járműjavító megkezdte az első egységesítési és felújítási munkákat a sorozaton. 2007. június 9-én érkezett Szentesre a cseh vasutak egyetlen Uzsgyija, ami ott prototípusként futott, de végül a csehek elálltak a nagyobb széria megrendelésétől, így a 835 001 pályaszámot viselő jármű Magyarországra került, azonban forgalomba nem állt, magyar pályaszámot nem kapott. Alkatrészbázisnak használják.

Alkalmazás 

Az első motorkocsik a Budapest-Esztergom vasútvonalon kezdték pályafutásukat, majd a Desiro motorkocsik érkezésével Szentesre lettek áthelyezve és leginkább az alföldi mellékvonalakon közlekedtek. Ez a helyzet a 2009/10-es menetrendi váltás után annyiban változott, hogy számos Uzsgyit átvezényeltek a Dél-Dunántúlra, így a Szeged–Békéscsaba-vasútvonalon ekkortól kezdve a tisztán 6341-es üzemet már vegyesen szolgálják ki a motorvonatok és a Csörgők. A Szentes környéki vonalakon (147, 130 is csökkent a számuk, helyettük ismét bevezették a Bzmot járműveket. Szintén ilyen sorozatú motorvonatok bonyolítják le a Somoskőújfalu-Hatvan közti személyforgalmat is.

Vonalak ahol menetrend szerint közlekedtek vagy közlekednek

  • Budapest–Esztergom-vasútvonal
  • Esztergom–Almásfüzitő-vasútvonal
  • Dombóvár–Bátaszék-vasútvonal
  • Hatvan–Somoskőújfalu-vasútvonal
  • Vámosgyörk–Újszász–Szolnok-vasútvonal
  • Budapest–Cegléd–Szolnok-vasútvonal (csak Hódmezővásárhely/Szentes-Budapest gyorsvonatként)
  • Békéscsaba–Kétegyháza–Mezőhegyes–Újszeged-vasútvonal
  • Békéscsaba–Kötegyán–Vésztő–Püspökladány-vasútvonal (Békéscsaba-Kötegyán között)
  • Szolnok–Hódmezővásárhely–Makó-vasútvonal
  • Szeged–Békéscsaba-vasútvonal
  • Budapest–Lajosmizse–Kecskemét-vasútvonal
  • Szolnok–Kiskunfélegyháza-vasútvonal
  • Kecskemét–Kunszentmárton-vasútvonal
  • Kiskunfélegyháza–Szentes–Orosháza-vasútvonal
  • Bátaszék–Baja–Kiskunhalas-vasútvonal
  • Kiskunhalas–Kiskunfélegyháza-vasútvonal
Pályaszám: MÁV 6341 001–040
Gyártó: Metrovagonmas Oroszország
Gyártásban: 2002–2004
Darabszám: 40+1
Tengelyelrendezés: B'2' + 2'B'
Sorozat: Bpmot–Bpmot
Nyomtávolság: 1 435 mm
Hajtókerékátmérő: 860 mm
Futókerékátmérő: 860 mm
Gyorsítás: 0,7 m/s² (0-20 km/h)
Legnagyobb sebesség: 100 km/h
Kapcsolókészülékek közötti hossz: 45 820 mm
Ütközők közötti hossz: 45 370 mm
Magasság: 3 890 mm
Szélesség: 2 937 mm

Forrás: Wikipedia

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Nagyvas
 
Városi vasút
 
Virtuális vasút
 
Letöltések
 
Videók
 
Linkek
 
Szavazz!
Mi a véleményed? Újra akarják indítani a magyar vasúti gyártást.

Meg fog valósulni, hamarosan magyar mozdony húzta magyar kocsikon fogunk utazni. (7 / 28%)
Fejeznék be a 3G IC projektet. (2 / 8%)
Ugyan már! Nem lesz ebből semmi. "Nincs pénz." (3 / 12%)
Kár volt anno a Ganzot tönkretenni... (11 / 44%)
Remélem ez csak egy vicc! (2 / 8%)

Szavazatok száma: 25

Létrehozás időpontja:
2011-04-25 19:25:07

Szavazás lezárva:
2012-07-14 22:52:12


Lezárt szavazások
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?