24-es villamos
Története
A vonalon a közlekedés az 1900-as évek elején indult meg, a mai Puskás Ferenc Stadion és a Március 15. tér között. Az 1940-es években a vonalon szünetelt a személyszállítás, majd a Keleti pályaudvar és a Boráros tér között közlekedtek a villamosok. 1952-től a MÁV kórház és a Nagyvárad tér között, míg 1953-tól a Váci út és a Közvágóhíd között jártak a szerelvények. 1955-ben a vonal északi végállomása visszakerült a Keleti pályaudvarhoz, amelyet 1968-ban a pályaudvar indulási oldaláról a Festetics György utcába helyeztek át.
Járművek
A vonalon Ganz csuklós és néha KCSV7 villamosok közlekednek.
Forrás: Wikipédia
|
A 24-es villamos. Szerintem maradjon így ahogy van.
Járművek: 14 ICS és 15 db KCSV-7
Szerintem minden 15 perc után kéne indítani őket ,mert ITT LENNE A 23-as villamos.
A 23-AS VILLAMOS INDULÁSI HELYE:
Keleti Pu. AZ ÁLLOMÁS ELŐTT .
Festetics György u.
Mező Imre út
Vajda Péter út
Könyves Kálmán körút
Közvágóhíd
A járatok minden 10 percben indulnának.
JÁRMŰVEK: 15 db ICS , 10 db KCSV-7 , 1 db Hungaroplan , 3 db UV (1 motor. - 1 pót. - 1 motor.), 5 db Bengáli , 20 db szóló nosztalgia kocsi (egyébként menetrendszerint közlekednének , csak a típusát nem tudom) "Szentendréről".
HUROK VÉGÁLLOMÁS.
ÓRIÁS HUROK A KÖZVÁGÓHÍDNÁL!
Közvágóhíd
Soroksári út
Haller u.
Mester u.
ÉS RÁ A Könyves Kálmán útra